MAKTABGACHA TAʼLIMDA INKLUZIV YONDASHUVNING AHAMIYATI.
Annotatsiya
Mazkur maqolada maktabgacha taʼlimda inklyuziv yondashuvning ahamiyati tahlil qilinadi. Inklyuziv taʼlim — bu barcha bolalarga, jumladan, imkoniyati cheklangan bolalarga ham teng huquqli taʼlim olish imkoniyatini yaratishga qaratilgan pedagogik yondashuvdir. Maqolada inklyuziv taʼlimning nazariy asoslari, uning maktabgacha taʼlim tizimidagi oʻrni, amaliyotdagi qoʻllanilishi va rivojlanish istiqbollari muhokama qilinadi. Maktabgacha yoshda bolalarning ijtimoiylashtirilishi va psixologik rivojlanishi uchun bu yondashuv alohida ahamiyatga ega. Shuningdek, inklyuziv taʼlimni samarali joriy etish uchun zarur shart-sharoitlar va pedagogik metodlar koʻrib chiqiladi
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining PQ-4860 Alohida ta’lim olish ehtiyojlari boʻlgan bolalarga ta’lim-tarbiya berish tizimini yanada
takomillashtirish chora–tadbirlari toʻgʻrisidagi Qarori. 13.10.2023.
2. Oʻzbekiston Respublikasining 2008-yil 11-iyuldagi “Oʻzbekiston Respublikasida nogironlarni ijtimoiy himoya qilish toʻgʻrisida”gi OʻRQ-
162-son Qonuni.
3. Oʻzbekiston Respublikasining 2019 yil 16 dekabrdagi “Maktabgacha ta’lim va tarbiya toʻgʻrisida”gi OʻRQ-595-son Qonuni.
4. Oʻzbekiston Respublikasining 2020-yil 23-sentyabrdagi “Ta’lim toʻgʻrisida”gi OʻRQ-637-son Qonuni.
5. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 8 maydagi “OʻzbekistonRespublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish Konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida”gi PQ-4312-son Qarori.
6. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 9 avgustdagi “Nogironligi boʻlgan shaxslarga koʻrsatilayotgan tibbiy-ijtimoiy xizmatlar
sifatini yanada yaxshilash chora-tadbirlari toʻgʻrisida” PQ-5217-son
Qarori.
7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Oʻzbekiston Respublikasi Maktabgacha taʼlim tizimining 2030-yilgacha rivojlantirish
konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisidagi qarori PQ-4312 08.05.2019.
8. R.Sh.Shomaxmudova. Inklyuziv taʼlimning nazariy va amaliy asoslari. Toshkent: Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligi. 2007.
9. D.S.Qaxarova ― Inklyuziv ta’lim texnologiyasi oʻquv va metodik qoʻllanma 2014-yil.
10. UNICEF Oʻzbekiston. Inklyuziv taʼlim. 2023.
11. D.R.Oliboyeva. Maktabgacha taʼlimda inklyuziv taʼlim tizimini rivojlantirish. 46(4), 81 – 85. 2024.
12. F.B.Bayjonov, M.A.Fayziyeva. Inklyuziv taʼlim maktabgacha taʼlimda oʻqitilishi. Ta’lim innovatsiyasi va integratsiyasi, 37(1), 79–84. 2024.

.png)