BOLALAR PSIXOLOGIYASI VA ULARNING RIVOJLANISH BOSQICHLARI.

Annotatsiya

 Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning psixologik rivojlanishi, ularning individual va ijtimoiy o‘sish bosqichlari tahlil qilingan. Bolalarning nutq, tafakkur, hissiy holat va xulq-atvoridagi o‘zgarishlar, har bir yosh davrining o‘ziga xos psixologik xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Shu bilan birga, psixologik rivojlanish jarayoniga ta’sir etuvchi omillar, ota-ona va tarbiyachilarning o‘rni, tarbiyaviy yondashuvlar ham ilmiy asosda yoritiladi. Tadqiqot pedagoglar va maktabgacha ta’lim tashkilotlari xodimlariga amaliy yordam berishga qaratilgan. Maqolada bolalar psixologiyasining kundalik hayotdagi ahamiyati va rivojlanish bosqichlariga mos pedagogik yondashuvlar haqida ma'lumot berilgan. 

Mualliflar haqida

Adabiyotlar ro'yxati

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida” Qonuni. 2020 yil 23 sentabr.

2. O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya”to‘g‘risidagi Qonuni. 2019 yil 16 dekabr.

3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 22 dekabrdagi “Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat standartini

tasdiqlash to‘g‘risida”gi 802-sonli qarori.

4. “Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan Davlat talablari” O`RMTV Toshkent-2020 (802-qaror)

5. “Ilk qadam” takomillashtirilgan davlat o’quv dasturi O`RMTV Toshkent-2022.

6. L.S.Vygotskiy— "Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasi". Toshkent, 2015.

7. Z.Freud. Psixoanaliz asoslari. Toshkent: Ilm Ziyo 1990.

8. E.G’oziyev. “Psixologiya” Darslik. “O’qituvchi” nashriyot-matbaa ijodiy uyi. Toshkent-2008.

9. S.X.Jalilova, S.M.Aripova. Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasi. O’quv qo’llanma. Toshkent-Faylasuflar-2013, 2017.

10. O. Akhmedov, Bolalar psixologiyasi. Toshkent: O‘zbekiston. 2018.

11. A.Isaev. Psixologiya va tarbiya. Toshkent: Fan. 2015.