BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARI  SAVODXONLIGINI OSHIRISHDA SHAXMAT O‘YININING TA’SIRI

Annotatsiya

Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining savodxonligini oshirishda shaxmat o‘yinidan samarali foydalanish yo‘llari yoritilgan. “Shaxmat alifbesi” kitobi orqali o‘quvchilarning nafaqat o‘qish, balki mantiqiy fikrlash, matematik tafakkur va nutq madaniyatini shakllantirishda erishilayotgan natijalar tahlil qilinadi. Shuningdek, shaxmat o‘yinining bolalar diqqatini jamlash, mustaqil fikr bildirish, qaror qabul qilish, til boyligini kengaytirish kabi ko‘nikmalarni rivojlantirishdagi ahamiyati asoslab berilgan. Muallif o‘z tajribasiga tayanib, shaxmat o‘yinini o‘quv jarayoniga integratsiya qilish bo‘yicha metodik tavsiyalarni ilgari suradi.

Mualliflar haqida

Adabiyotlar ro'yxati

1. Abdullaeva, M. Boshlang‘ich ta’limda ijodiy fikrlashni shakllantirishda shaxmatning o‘rni. Toshkent: TDPU nashriyoti. 2020

2. Ismoilova, N. Shaxmat o‘yinining maktabgacha va boshlang‘ich ta’limdagi ahamiyati. Pedagogika va psixologiya jurnali, №4, 45–49.2019

3. Polatov, B. Savodxonlikni rivojlantirishda noan’anaviy yondashuvlar. O‘qituvchi nashriyoti. 2021

4. Qodirova, D. Shaxmat orqali mantiqiy fikrlashni rivojlantirish metodikasi. Andijon: Innovatsion ta’lim markazi. 2018

5. Shaxmat ta’lim dasturi. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Toshkent: XT vazirligi nashriyoti. 2020